Kategorija » Informacija « @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Kasmet spalio 7–ąją minima Krašto apsaugos diena, per kurią siekiama stiprinti kariuomenės ir visuomenės ryšį, stengiamasi supažindinti jaunimą su Lietuvos kariuomene ir kario profesija, informuoti apie valstybės gynybą ir kiekvieno piliečio pareigas bei prievoles valstybei. Minint šią dieną mūsų gimnazijos I ir II klasių gimnazistams pilietiškumo pagrindų pamokos, o III ir IV klasių gimnazistams teisės pamokos vyko Telšių karo prievolės ir komplektavimo poskyryje ir Krašto apsaugos savanorių pajėgų Prisikėlimo 6-osios rinktinės 604 pėstininkų kuopoje.

Mokiniai buvo informuoti, kaip vykdomas pasirengimas ekstremalioms situacijoms ir karo metui, supažindinti su ginkluote, kario ekipuote ir išgyvenimo reikmenimis. Dėkojame šią pamoką padėjusiems organizuoti Krašto apsaugos savanorių pajėgų Prisikėlimo 6-osios rinktinės 604 pėstininkų kuopos vadui kpt. Nerijui Urnikiui, intendantui vyr. srž. Mindaugui Sušinskiui, Telšių karo prievolės ir komplektavimo poskyrio viršininkui vyr. srž. Arūnui Beržiui, verbuotojui srž. Giedriui Jaruckiui, specialistui eil. Linui Kvietkauskiui.

Istorijos mokytoja Vida Urlovaitė

  Šiuos mokslo metus pradėjome įsitraukdami į Goethe`s instituto Lietuvoje vykdomą projektą ,,Integruotas dalyko ir vokiečių kalbos mokymas Lietuvos mokyklose“. Kartu su kitų Lietuvos mokyklų komandomis rugpjūčio 22-23 dienomis dalyvavome seminare – mokymuose, kuriuose patirtimi dalijosi projekto dalyviai. Sužinojome apie įdomius praktinius darbus, naudojant rinkinį vandens, dirvožemio ir oro eksperimentams ,,Ecolabbox“. Šiuo rinkiniu visas projekte dalyvaujančias mokyklas aprūpino Goethe’s institutas.

Per chemijos ir vokiečių kalbos modulį mūsų gimnazijos IIb klasės mokiniai tyrinės Telšių rajono ežerų vandens būklę. Mokiniai atliks praktinius darbus, lygins duomenis, mokysis apibendrinti informaciją. Tikimės, kad integruotose chemijos ir vokiečių kalbos modulio pamokose mokiniai ne tik pagilins chemijos bei vokiečių kalbos žinias, bet ir gaus praktinės naudos, ugdysis gebėjimus, reikalingus ateičiai.

Chemijos mokytoja Zita Mikutienė, vokiečių kalbos mokytoja Regina Vidrinskienė

Lietuvos Respublikos Konstitucijos egzaminas – jau 10-ą kartą vykstanti visuotinė teisinių žinių patikrinimo akcija. Egzaminą organizuojanti LR Teisingumo ministerija kartu su egzamino globėja Lietuvos Respublikos Prezidente Dalia Grybauskaite ir partneriais: naujienų portalu DELFI, LRT, bei rėmėju „Lietuvos paštas“ visus šalies piliečius ir gyventojus kvietė pasitikrinti Konstitucijos žinias. Jame dalyvauti buvo kviečiami visi Lietuvos piliečiai, mylintys savo šalį ir norintys dar geriau išmanyti pagrindinį Lietuvos įstatymą – Konstituciją.

Prie šios akcijos prisidėjo 451 ,,Džiugo“ gimnazistas. Mokiniai savo Konstitucijos žinias galėjo pasitikrinti spręsdami 30 klausimų testą. Tačiau tai buvo ne tik žinių patikrinimas, bet ir puiki progą sužinoti arba pagilinti savo žinias, kas deklaruojama pagrindiniame valstybės įstatyme. Savo žinias pasitikrino ir būrelis gimnazijos mokytojų. Geriausiai sekėsi informatikos mokytojui Romui Ubartui.

Konstitucijos egzaminas yra puiki proga kiekvienam iš mūsų dar kartą prisiminti, kokiomis vertybėmis remiantis kuriame savo valstybę ir gerovę joje, ar gerai išmanome savo teises ir pareigas, kodėl jos svarbios. Tik puoselėdami jas visi kartu galėsime kurti mūsų valstybę, kurioje visiems gyventi bus gera.

Istorijos mokytoja Nomeda Laukaiteinė

Norėdamos kažkuo paįvairinti kasdienes pamokas, anglų kalbos mokytojos Indrė Benikienė ir Audronė Alšauskaitė rugsėjo 23 dieną dvi dvyliktokų grupes per anglų kalbos pamokas pakvietėme pasimokyti pagrindinių salsos žingsnių. Idėją įgyvendinti padėjo choreografijos mokytoja Laima Šiaudkulienė.

Prieš šią šokio pamoką dvyliktokai susipažino su trimis populiariais šokiais – flamenko, kapoeira ir salsa. Po pristatymo daugelis panoro patys pamėginti šokti salsą, nes Kuboje gimęs šokis yra labai populiarus ir mokiniams pasirodė pats nuotaikingiausiais. Mums pasisekė, kad mokytoja Laima sutiko ir labai profesionaliai pristatė šį šokį, parodė, kaip jis šokamas poroje, ir išmokė judėti salsos ritmu.

Šokį galima būtų pavadinti tarptautine kalba: juo susikalba įvairių kultūrų žmonės visame pasaulyje, todėl įgyta patirtis tikrai pravers mokiniams ateityje. Netradicinės anglų kalbos pamokos prabėgo akimirksniu, net nepajutome, kaip nuskambėjo skambutis.

Anglų k. mokytoja I.Benikienė

Š. m. rugsėjo 16 -18 dienomis Telšiuose vyko Tarptautinis jaunimo teatrų festivalis „Teatras – tautos sparnai“, jau penktą kartą mūsų mieste subūręs meno mylėtojus iš visos Lietuvos ir užsienio. „Džiugo“ gimnazistai buvo aktyvūs festivalio dalyviai ir žiūrovai.

Pirmąją festivalio dieną, penktadienį, iš Anglijos atvykęs režisierius Michael Woodwood vadovavo kūrybinėms dirbtuvėms, kur mokiniai, susirinkę iš Plungės, Mažeikių bei Telšių ir, žinoma, keliolika mūsų gimnazistų iš ketvirtų klasių, bandė ir mokėsi suvaidinti parinktas scenas iš Viljamo Šekspyro dramos „Makbetas“. O kitą dieną mokiniai galėjo įvertinti profesionalių aktorių iš Londono Buckle Up teatro vaidybą, stebėdami šį spektaklį Telšių Žemaitės dramos teatre. Taip pat šeštadienį į spektaklį „Antigonė“, sukurtą pagal režisierės Laimutės Pocevičienės pjesę ir vaidinamą Vilniaus universiteto teatro MINIMUM aktorių, susirinko būrys mūsų mokinių iš IIa ir IVa klasių. Įdomu buvo stebėti vaidinimą apie šiuolaikinės šeimos santykius ir jausmus, pasakojamus paremiant antikos epu „Odisėja“.

Visi festivalio renginiai buvo įdomūs. Ypač tiems, kurie patys pabandė kalbėti teatro kalba.

Ernestas Zubavičius

Palengva, nejučia,

Su rudens spalva ir rudenio vėjais,

Žolynų gyvybę vėsa palytėjęs,

Su astrų kvapu ir gervių klyksmu

Prie kiekvieno iš mūsų sustoja RUGSĖJIS…

Sėkmingų mokslo metų!

Mieli gimnazistai, tėveliai ir globėjai,

maloniai kviečiame dalyvauti Mokslo ir žinių šventėje, kuri vyks rugsėjo 1 dieną (ketvirtadienį) 10.00 val. gimnazijos vidiniame kiemelyje.

Po šventės pirma pamoka su klasių vadovais.

Gimnazijos direktorius Mindaugas Sabaliauskas

sauktukas

„Džiugo“ gimnazijos būsimų I klasių mokinių sąrašus rasite čia

sauktukasPasitinkant naujus mokslo metus maloniai kviečiame mokinius atvykti š.m. rugpjūčio 30 d. (antradienį) 13.00 val. susipažinti su gimnazija ir auklėtojais. Renkamės gimnazijos fojė. Susipažinti su mokykla padės savanoriai pagalbininkai.

Gimnazijos direktorius

2016 metų birželio 9 d. „Džiugo“ gimnazijos direktorius Mindaugas Sabaliauskas, metodinės tarybos pirmininkas Tomas Ubartas, lietuvių kalbos mokytojų metodinės grupės pirmininkė Aušra Ramančauskienė, matematikos mokytoja Jolanta Viršilienė ir psichologė Isidora Stonienė dalyvavome konferencijoje „Ugdymo procesas: nuo teorijos prie praktikos – nuo praktikos prie teorijos“, kuri vyko Šiaulių Salduvės progimnazijoje. Jos tikslas –  aptarti ir skleisti mokyklų patirtį: kaip gerinti mokinių pasiekimus, įgyvendinant bendruosius ugdymo planus. Konferenciją organizavo Švietimo ir mokslo ministerija, Pagrindinių mokyklų asociacija ir Šiaulių Salduvės progimnazija.

Konferencijos metu klausėme įdomių pranešimų: Švietimo ir mokslo ministerijos Bendrojo ugdymo departamento direktorės Žydronės Žukauskaitės „Kultūriniai vertinimo pokyčiai“, Lietuvos edukologijos universiteto dr. Ramutės Bruzgelevičienės „Ieškant panacėjos nuo žemų pasiekimų“, Šiaulių Salduvės progimnazijos direktorės Natalijos Kaunickienės „Individualios mokinio pažangos vertinimas Šiaulių Salduvės progimnazijoje“, Švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėjo pavaduotojos Audronės Šuminienės „ Bendrieji ugdymo planai ugdymo procesui organizuoti: visur vienodai ar galimybės organizuoti kitaip?“.

Vėliau apžiūrėjome mokyklų stendinius pranešimus, gerąja patirtimi apie vykdomą patyčių prevencijos programą „Olweus“ pasidalino ir „Džiugo“ gimnazija (stendą ruošė psichologė Isidora Stonienė, technologijų mokytoja Danutė Vaitikaitienė). Po to darbo grupėse buvo diskutuojama, dalijamasi patirtimi apie individualios mokinio pažangos vertinimą, ugdymo turinio individualizavimą, diferencijavimą ir personalizavimą, žemų pasiekimų įveikimą, bendradarbiavimą su tėvais, siekiant gerinti mokinių pasiekimus, patyčių mažinimą, lemiantį ugdymo kokybę.

Gerąja patirtimi iš konferencijos kitądien pasidalijome su kolegomis mokytojų tarybos posėdyje.

Lietuvių kalbos mokytoja Aušra Ramančauskienė