Kategorija » Informacija « @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Vasario 19 dieną (pirmadienį) maloniai kviečiame į susitikimus gimnazijoje su mokytojais, auklėtojais ir kitais gimnazijos darbuotojais. Taupant Jūsų laiką, prašome asmeniškai susitarti su kiekvienu mokytoju, auklėtoju, darbuotoju dėl konkretaus susitikimo per Tamo dienyną ar telefonu. Lauksime Jūsų.

Gimnazijos direktorius Mindaugas Sabaliauskas

Telšių „Džiugo“ gimnazijos I – III klasių mokiniai, lydimi direktoriaus pavaduotojos ugdymui J.Šalkauskytės ir bibliotekininkės J.Pronskienės, vasario 9 d. vyko į pažintinę edukacinę ekskursiją į Vilnių ir lankėsi Tarptautinėje mokymosi, žinių ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2018“, kur susipažino su juos dominančiomis specialybėmis, stojimo į aukštąsias mokyklas dokumentų pateikimo ir priėmimo tvarka, aplankė mokslines laboratorijas. Produktyviai išnaudojo laiką, ieškodami, ką studijuos baigę gimnaziją.

Po parodos Litexpo parodų salėje mokiniai aplankė prieš dieną atidengtą istorinį paminklą „Trys broliai“. Tai T.Kosciuškos gatvės skvere pastatytas paminklas didiesiems tautiškumo skatintojams – broliams Petrui, Jonui ir Antanui Vileišiams, palikusiems ryškų pėdsaką šalies politiniame, kultūriniame ir visuomeniniame gyvenime. Trijų metrų aukščio paminklą iš bronzos, vaizduojantį už stalo sėdinčius brolius Vileišius, sukūrė skulptorius R.Midvikis bei architektai L.Krūgelis ir R.Krištapavičius.

Džiugu, kad galėjome ir mes prisiliesti prie tautos istorijos puoselėtojų ir prasmingai praleisti laiką.

Bibliotekininkė J. Pronskienė

Sausio 26 dieną, penktadienį, mes vykome į Kauną. Iš pradžių užsukome į IX fortą, kur mus pasitikęs gidas papasakojo apie žiaurius istorinius įvykius, rodė vietas, kur kadaise buvo uždaryti kaliniai, vedė į požemius, kur nebuvo šilta, o išgirstos istorijos kėlė šiurpą. Buvo be galo įdomu. Kita vieta, kurią nusprendėme aplankyti, buvo Karo muziejus. Ten mes ne tik klausėmės apie dviejų skirtingų valstybių gyvenimo būdą, pastangas nukonkuruoti viena kitą, bet turėjome progą pabūti vienos iš šalių piliečiais ir apginti ją, parodyti, kuo esame geresni už savo priešus. Mums buvo leista apžiūrėti ginklus, kurie buvo naudojami per karą.

Bet pats įdomumas mūsų laukė vakare – nuvykome į M.A.M.A. apdovanojimus. Tiesa, mūsų stebėjimo vietos buvo balkone, tačiau tai netrukdė mums linksmai praleisti laiką, o gyvai matomo vaizdo nė neverta lyginti su tuo, ką matai per televizorių. Gyvas balsas, nesurežisuoti įvykiai ir žmonės – visa tai pamatyti savo akimis nuostabu.

Iš ekskursijos grįžome namo išsekę, tačiau laimingi. Išvyka mus dar labiau suartino. Ir tikiu, kad tai tik pradžia. Tikiu, kad su šia klase mes patirsime dar daug nuostabių ir šiltų akimirkų.

Živilė Ronkytė, Ia klasė


Sausio pabaigoje sėkmingai startavo naujas tarptautinis projektas eTwinning platformoje „Guess the City: a Cultural Trip Around Europe“ („Atspėk miestą: kultūrinė kelionė po Europą“). Idėja inicijuoti projektą šia tema kilo anglų kalbos mokytojai Areti Sidiroupoulo (Graikija) po to, kai 2018 metai eTwinning programoje buvo paskelbti Kultūros paveldo metais. Projektą koordinuoja dvi mokyklos – Empona gimnazija, esanti Graikijoje, ir mūsų gimnazija (mokytojos A.Alšauskaitė ir I.Benikienė kartu su savo 3B2 grupėmis). Projekto partneriai taip pat yra Gymnasium Georgianum, Hildburghausen (Vokietija) ir „Lorin Salagean“ technical College Dobeta Trunu Severin (Rumunija).

Primename, kad eTwinning – Europos Komisijos Švietimo ir kultūros direktorato eLearning programos iniciatyva, skirta Europos mokyklų bendradarbiavimui. Mokytojai gali keistis metodikos naujovėmis, rengti dėstomo dalyko, ugdymo turinio, švietimo sistemų palyginimus. Mokiniams aktyviai dalyvaujant eTwinning ir kituose europinio bendradarbiavimo projektuose, betarpiškai integruojant užsienio kalbą, informacines technologijas ir bet kurį ugdymo turinio dalyką, ne tik susipažįstama su kitos šalies kultūra, bet ir skatinama mokinių vidinė motyvacija mokytis, ugdoma tolerancija. (daugiau…)

Mėgsti keliauti, renkiesi aktyvų poilsį ir, be abejo, nori geriau žinoti Lietuvos istoriją? Pasidomėk projektu „Būk detektyvas!“

Nuo spalio mėnesio startavo šis nacionalinis projektas, į kurį įsitraukė ir mūsų gimnazija. „Džiugo“ komandos iniciatorius – geografijos mokytojas metodininkas S. Baliutavičius ir jo pagalbininkės bibliotekos vedėja A.Vaičiulienė ir bibliotekininkė J.Pronskienė. Komandą sudarė mokinės R.Laurinavičiūtė, A.Gumuliauskaitė, D.Makarovaitė, K.Igarytė ir L.Gaižiūnaitė, kurios su didžiuliu entuziazmu rinko informaciją apie savo krašto žymias istorines vietas, jas aprašė ir įkėlė medžiagą į internetinę „Būk detektyvas!“ platformą. Už nuopelnus projekto dalyviai apdovanoti specialiomis dovanėlėmis ir padėkos raštais.

Paskutiniąją pirmojo pusmečio savaitę ketvirtų klasių mokiniai su mokytojomis Vilma Žutautiene bei Renata Mončyte dalyvavo netradicinėse integruotose etikos ir tikybos pamokose Telšių rajono savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos skyriuje bei Telšių vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarijoje.

Šių pamokų tikslas buvo apibendrinti žinias apie santuoką, kurias per etikos modulį „Šeimos etika“ bei per tikybos modulį „Pašaukimai gyvenimui“ gvildeno ketvirtokai, taip pat palyginti civilinės ir bažnytinės santuokos sudarymo principus.

Civilinės metrikacijos skyriaus vedėja Elena Barodicienė pristatė 2017 metų statistiką, supažindino su teisiniais santuokos sudarymo aspektais, skyriaus veikla. Gimnazistai turėjo galimybę pamatyti savo pirmuosius gimimo registracijos įrašus, pateikė klausimų apie šeimos transformacijas, pavardžių keitimus, santuokos ceremonijos prasmę, iškilmingumą ir pan. Vedėja akcentavo, kad santuoka – dviejų žmonių laisvas apsisprendimas sujungti savo gyvenimus.

Kunigų seminarijoje mus pasitiko Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų parapijos klebonas kun. dr. Marius Venskus. Gimnazistai išgirdo įtaigią kunigo kalbą apie tai, kaip būti kantriam auginant savyje Žmogų, priimant kitą, kad santuoka – tai procesas nuo banalių frazių iki vienas kito supratimo be žodžių.

Tiek Civilinės metrikacijos skyriuje, tiek kunigų seminarijoje išgirdome labai panašių minčių, kad į vyrus, į žmonas imamas draugas, bičiulis, o ne ištaigingas rūbas, plaukų spalva ar kūnas, kad bet kuriai santuokai, civilinei ar bažnytinei, būtinas pasiruošimas, apsisprendimas.

Šiomis netradicinėmis integruotomis dorinio ugdymo pamokomis taip pat siekiama užtikrinti sėkmingą sveikatos ir lytiškumo ugdymą bei rengimą šeimai, prisidėti prie dvasinės, socialinės gerovės.

Etikos mokytoja Vilma Žutautienė

Kiekvienais metais sausio mėnesį gimnazijoje vyksta lietuvių kalbos ir literatūros olimpiados mokyklinis turas, o jo nugalėtojai atstovauja gimnazijai rajono olimpiadoje. Šiemet „Džiugo“ lietuvių kalbos mokytojos sukvietė gabiausius gimtosios kalbos žinovus sausio 9 dieną per 5 pamoką. Dalyviai turėjo atlikti kūrybinę užduotį: sukurti ir be klaidų užrašyti nurodyto žodžių skaičiaus pastraipą pasiremdami savo kultūrine patirtimi.

Olimpiadoje dalyvavo apie 20 mokinių iš I-IV gimnazijos klasių. Geriausiai užduotį atliko Ia klasės mokinė Danielė Bazaraitė, IIa klasės mokinė Rugilė Laurinavičiūtė, IVc klasės mokinė Simona Urbonaitė ir IVd klasės mokinė Martyna Raižytė. Sveikiname nugalėtojas ir linkime joms sėkmės rajono olimpiadoje, kuri vyks sausio 25 dieną 10 val. Telšių „Ateities“ progimnazijoje.

Organizatoriai

Rinkimai

Kategorija: Informacija

Šiemet Telšių „Džiugo“ gimnazijos IIa klasės mokiniai, paskatinti biologijos mokytojos D.Kurlienės ir pilietiškumo pagrindų mokytojos V.Urlovaitės, įsitraukė į projektą „Laimingas vanduo – Lietuvos gyvastis“. Tai projektas apie Lietuvos vandenis bei jų priežiūrą, kuris ugdo pilietiškumą, savanorystę bei meilę gamtai.

Pirmasis, bet nepaskutinis žingsnis šiame projekte buvo žengtas rugsėjo mėnesį per Solidarumo bėgimą. Tai kiekvienais metais gimnazistų vykdoma akcija Masčio ežero pakrantėje. Antrokai pasiskirstė komandomis, rinko informaciją, atliko biologinius tyrimus, fotografavo, svarstė, kaip galėtų pristatyti savo darbą kitų mokyklų mokiniams. Viena komanda atliko biologinį Masčio ežero dumblių tyrimą: rinko juos, per mikroskopus biologijos pamokoje ištyrė ir padarė analizę, kokių dumblių ežere yra daugiausiai. Kita komanda domėjosi padavimais, mitais bei istoriniais nutikimais apie Masčio ežerą. Dar kiti fotografavo, padėjo komandoms, svarstė apie artimiausius projekto darbus bei iškėlė tikslus, kuriuos drauge įgyvendins. Visi dirbo vieningai ir draugiškai.

Atliktą projekto darbą galite pažiūrėti https://drive.google.com/folderview?id=1So3pq7BDiwUIK49bd2CSpT9e9MaeIp-E

Mantas Vilčinskas