Kategorija » Informacija « @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Šių metų balandžio 5 d. Lietuvos edukologijos universitete vyko XIV nacionalinis mokinių Č.Kudabos geografijos konkursas. Jame dalyvavę „Džiugo“ gimnazistai pasirodė puikiai: Justas Meškys laimėjo pirmąją vietą tarp 108 dalyvavusių iš visos Lietuvos dešimtokų, Ignas Sajatauskas užėmė 23 vietą tarp 132 devintokų, o Donatas Petryla – 65 vietą tarp 173 vyresniųjų klasių mokinių. Justas antrąkart tampa šio konkurso nugalėtoju: būdamas šeštoku jis irgi laimėjo pirmąją vietą.

Džiaugiamės ir sveikiname geriausią Lietuvos geografą – dešimtoką Justą Meškį ir jo geografijos mokytoją Ireną Butikienę.

Šių metų gegužės 15 dieną mūsų gimnazijos mokinės Henrita Vasiliauskaitė ir Kotryna Šalkauskytė kartu su anglų kalbos mokytoja Indre Benikiene ir biologijos mokytojomis Dainora Kurliene ir Audrone Kavalevskiene dalyvavo Tarptautinėje mokinių ir mokytojų integruotoje socialinių, gamtos ir tiksliųjų mokslų konferencijoje „Pažinkime savo kraštą“, kuri vyko Meškuičių (Šiaulių raj.) gimnazijoje. Konferencijoje dalyvavo Lietuvos mokyklų mokiniai ir svečiai iš Italijos, Estijos, Latvijos ir Turkijos mokyklų. Šis renginys vyko anglų ir lietuvių kalbomis. Svečiai pristatė savo atstovaujamas šalis, lietuvių mokiniai – savo miestus. „Džiugo“ mokinės skaitė pranešimus anglų kalba „Telšiai – Žemaitijos sostinė“ ir „Žvėrinčius“.

Pagrindinis konferencijos tikslas – įgyti supratimą apie žmonių gyvenimą, bendruomenės ir tautos palikimą, gamtos ir žmogaus savitarpio ryšius, išsiugdyti gebėjimus aktyviai dalyvauti bendruomenės gyvenime ir bendrauti. Konferencijos organizavimas paliko gerų įspūdžių.

Henrita Vasiliauskaitė, 1a kl.

Š.m. gegužės 17 d. „Džiugo“ ir Žemaitės gimnazijų mokiniai vyko į paskutinę Klaipėdos universiteto Psichologijos mokyklos organizuotą paskaitą „Nemeluojančių veidrodžių karalystėje: ką sapnai mums sako apie mus“. Paskaitą skaitė psichologė Dalia Kujalienė.

Ar žinojote, kad mokslas apie sapnus vadinasi oneirologija. Intensyvūs sapnų tyrinėjimai prasidėjo tik 19 amžiuje. Pasirodo, sapnai gali pranešti mums apie artėjančias ligas, bet mes dažniausiai nemokame jų iššifruoti. Psichologijos mokslas sapnus vertina kaip pasąmonės medžiagą, suteikiančią daug informacijos apie žmogaus asmenybę bei jo problemas. Teisingai interpretuojant sapnus galima atrasti atsakymus į mus kamuojančius klausimus.

Neįtikėtinai greitai prabėgo mokslo metai Psichologijos mokykloje. Mokiniai, lankę paskaitas ir praktinius užsiėmimus, gavo Klaipėdos universiteto pažymėjimus, kuriuos pasirašė KU Pedagogikos fakulteto dekanas doc. dr. P.Žakaitis ir Psichologijos katedros vedėja prof. dr. R.Čepienė.

Psichologė Isidora Stonienė

1Gegužės 14 d. mokykloje lankėsi Šiaurės Lietuvos kolegijos atstovai. Jie atvyko kartu su Erasmus programos studentais iš Lenkijos, Kipro, Turkijos bei Kolumbijos ir organizavo mūsų gimnazistams pamoką apie tarptautiškumą. Per užsiėmimą užsienio studentai trumpai pristatė atstovaujamas šalis, studentai iš kolegijos supažindino su Erasmus programa, pasidalino savo patirtimi iš studijų užsienyje.

Šiaurės Lietuvos kolegijos studentai papasakojo apie kolegijos studijų programas, pakvietė atvykti ir įgyti specialybę pas juos. Kolegijoje galima studijuoti teisę, verslo vadybą, finansinių institucijų ekonomiką, renginių verslo vadybą, multimedijos technologiją, kompiuterių tinklų administravimą. Nuo 2012 m. rugsėjo 1d. teisės, finansinių institucijų ekonomikos, multimedijos technologijos, kompiuterių tinklų administravimo programų studentai gali rinktis ir gretutinę vadybos studijų programą, kurią sudaro pagrindiniai vadybos studijų dalykai, vadybininko profesinė praktika ir baigiamasis projektas. Baigus pagrindinę studijų programą ir gretutinę vadybos studijų programą suteikiamas dvigubas (pagrindinės ir gretutinės studijų krypties) profesinio bakalauro laipsnis ir dviguba profesinė kvalifikacija.

Pagrindinis vizito „Džiugo“ gimnazijoje tikslas – skatinti bendradarbiavimą tarp Lietuvos aukštųjų mokyklų ir bendrojo ugdymo institucijų. Taip pat didinti mokinių toleranciją, prisidėti prie daugiakalbystės ir pilietiškumo ugdymo. Užsiėmimas vyko anglų ir lietuvių kalbomis. Mūsų gimnazistai buvo padrąsinti neabejoti Erasmus nauda bei ateityje būtinai pasinaudoti programos teikiamomis galimybėmis.

Anglų kalbos mokytoja I. Benikienė

Telšių rajonas prisijungė prie iniciatyvos „Europos dviračių iššūkis 2014“, kuri vyksta gegužės 1 – 31 d.

Mūsų gimnazijai startuoti dviračiais po Telšių rajoną, skirta gegužės 19 d. (pirmadienis).

Norime paraginti ir pakviesti aktyviai dalyvauti mokytojus, mokinius ir tėvelius šiame Europos dviračių iššūkio konkurse.

Gimnazijos dviratininkų komandą lydės profesionalūs dviratininkai bei policijos ekipažas.

Renkamės nuo 17.00 val. prie miesto laikrodžio. Startas — 18.00 val. nuo miesto laikrodžio.

Kilus klausimams kreipkitės tel. (8 444) 60155 arba mob. 8 609 84701,  el. paštas mantas.karecka@telsiai.lt

Direktorius Mindaugas Sabaliauskas

Prašymų, individualių ugdymo planų priėmimas

Gegužės 20 d. (antradienį) 17.30 val. gimnazijos aktų salėje vyks būsimų trečiokų ir jų tėvų susirinkimas dėl tolesnio mokymosi pagal vidurinio ugdymo programą. Kviečiame dalyvauti Telšių „Atžalyno“, „Germanto“, „ Ateities“, „Kranto“ pagrindinių mokyklų ir Buožėnų, Eigirdžių, Viešvėnų Žarėnų „Minijos“ pagrindinių mokyklų dešimtokus bei jų tėvelius. Po susirinkimo bus priimami prašymai bei užpildyti individualūs ugdymo planai 2014 – 2016 m.m.

Telšių „Džiugo“ gimnazijos antrokai prašymus bei užpildytus individualius ugdymo planus pateikia klasių auklėtojoms iki gegužės 20 d.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui J. Šalkauskytė 211 kab. gegužės 13 (antradienį), gegužės 14 d. (trečiadienį), gegužės 19 d. (pirmadienį) nuo 11 val. iki 18 val. konsultuos mokinius bei jų tėvelius dėl individualaus ugdymo plano sudarymo.

Pastabos

  • Informacija būsimiems vienuoliktokams yra pateikta gimnazijos tinklalapyje, NAUDINGA INFORMACIJA – Būsimiems trečiokams
  • Atsinešti į susirinkimą užpildytą prašymą (forma gimnazijos tinklalapyje) ir mokinio gimimo liudijimo ar kito asmens dokumento (paso, asmens tapatybės kortelės) kopiją.
Administracija

Galime pasidžiaugti, kad mūsų gimnazijos antrokas Justas Meškys puikiai parašė Nacionalinį diktantą ir užėmė trečiąją vietą tarp visų respublikos mokinių. Iš viso Diktantą rašė 7000 lietuvių Lietuvoje ir užsienyje. Gegužės 7-ąją Justas kartu su mama ir lietuvių kalbos mokytoja buvo pakviesti į Prezidentūrą. LR Prezidentė jam asmeniškai įteikė apdovanojimą ir padėką per šventinį renginį Baltojoje salėje. Justas pirmasis mūsų gimnazijos istorijoje, nugalėjęs Nacionalinio diktanto konkurse. Tikimės – ne paskutinis.

Lukas Kaminskis

Š.m. balandžio 26 d. Telšių „Džiugo“ ir Žemaitės gimnazijų mokiniai Klaipėdos universitete dalyvavo psichologės Jurgitos Vainauskienės paskaitoje „Kūno kalba – ką mes sužinome be žodžių?“ Gimnazistai sužinojo, kad kūno kalba mes perduodame net 55 proc. informacijos, kad kūno kalbą geriau supranta moterys nei vyrai, kad gestai yra labiau įgimti nei išmokti ir dar daug kitų įdomių dalykų. Paskaitos dalyviai atliko keletą testų, taip pat turėjo galimybę praktiškai pabandyti demonstruoti įvairias emocijas arba atspėti, ką reiškia vienas ar kitas gestas. Mokinius labiausiai sudomino, kad galima iš akių suprasti, ar žmogus meluoja. Iš psichologės paskaitos visi grįžo nusiteikę tobulinti kūno kalbos išmanymą. O tai padaryti visai nesudėtinga: reikia tik stebėti ir analizuoti žmonių kūno kalbą bei netingėti atlikti įvairių eksperimentų.

Psichologė Isidora Stonienė

Picture 005

Balandžio 30 d. yra Tarptautinė triukšmo supratimo diena. Jai paminėti Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija organizavo akciją „Tylos stebuklinga versmė“, kurios tikslas –ugdyti vaikų supratimą apie triukšmą ir atsakomybę dėl pačių keliamo triukšmo. Prie šios akcijos prisidėjo ir mūsų gimnazija. Balandžio 30-ąją visi buvo kviečiami kalbėti kuo tyliau, pabendrauti gestais. Per pertrauką gimnazijos radijas kvietė atkreipti dėmesį į visiems aktualią triukšmo problemą, jo poveikį žmogaus sveikatai. Klasių vadovai šia tema diskutavo su mokiniais per klasės valandėles.

Tai aktuali problema: kaip teigia statistika, dėl pramoginės veiklos patiriamo triukšmo poveikio apie 17 proc. paauglių turi susilpnėjusią klausą, 5–10 proc. jaunų muzikos klausytojų rizikuoja prarasti klausą po penkerių ir daugiau metų trunkančio triukšmo poveikio. Tai taikoma asmenims, kurie garsiai klausosi muzikos ilgiau nei po vieną valandą per dieną.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Sarakauskienė