Kategorija » Renginiai « @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Klaipėdos universitete prasidėjo Psichologijos mokyklos mokiniams užsiėmimai. Gruodžio 12 d. Telšių „Džiugo“ gimnazistai dalyvavo pirmoje paskaitoje „Savęs apgaudinėjimo būdai ir atviro bendravimo kaina“, kurią skaitė doc. Diana Būtienė. Savęs apgaudinėjimas – tai psichologinės gynybos mechanizmai, padedantys žmogui reaguoti į traumuojančias situacijas ir reikalingi tam, kad išsaugotume savigarbą ir išlaikytume gerą savęs vertinimą. Psichologinės gynybos mechanizmai universalūs visiems, juos mums įdiegė gamta – tai elgsenos arba reagavimo į vienokią ar kitokią traumuojančią situaciją šablonai. Pirminė psichologinė gynyba – tai lazda su dviem galais. Nors ir neabejotinai naudinga, nes padeda susitaikyti su skausminga situacija be žalos savigarbai, ji turi du akivaizdžius trūkumus. Visų pirma, psichologinė gynyba niekaip nekeičia situacijos – ji tik apsaugo mus nuo diskomforto. Antra, ji veikia taip, kad iškreipia realybę dėl mūsų emocinio stabilumo. Kaip teigė lektorė, atviru bendravimu pasižymi žmonės, kurie pirmiausiai yra atviri ir sąžiningi patys su savimi.

Po paskaitos mokiniai aplankė karinę „Memel nord“ bateriją. Ši baterija prieš Antrąjį pasaulinį karą buvo pastatyta Giruliuose ir yra viena iš devynių aplink Klaipėdą išdėstytų baterijų. Gimnazistai turėjo galimybę patikrinti ne tik savo fizines jėgas, bet ir literatūros bei istorijos žinias.

Psichologė Isidora Stonienė

Pirmadienį, lapkričio 30 d., grupelė gimnazijos ketvirtokų, lydimi savo lietuvių kalbos mokytojos A.Valuckienės, lankėsi Telšių švietimo centre, parodoje „Būsenos, kai žodžių neužtenka“. Mokinius pasitiko parodos organizatorės – dailininkė, dailės mokytoja Aušra Sirutienė, kurios tapytiems paveikslams lietuvių kalbos mokytoja Sonata Albrikienė parinko ir pritaikė žymaus poeto Henriko Radausko eilėraščių. Gimnazistams buvo pasiūlyta į privalomo autoriaus poeziją pažvelgti kitaip: nustoti analizuoti ir vertinti, ieškoti paslėptų prasmių ir meninės raiškos. Svarbiausia įsivaizduoti moderniosios poezijos kuriamus vaizdus, per spalvą, formą bei žodį patirti tokią būseną, kuri nuskaidrina sielą.

Susitikimo pradžioje paskatinti ir pamokyti dailininkės gimnazistai liejo akvarele savo piešinį, išreikšdami išgyvenamas emocijas. Po to išsitraukę bei atidžiai perskaitę po vieną H.Radausko eilėraštį ieškojo tarp parodos paveikslų tinkamiausio būsenai nusakyti. Kiekvienas raiškiai perskaitė eilėraštį ir pakomentavo, kodėl parinko būtent tokį paveikslą. Vėliau dėdami kvadratinį rėmelį ant savo piešinio gimnazistai ieškojo darbe gražiausios detalės ir mokėsi įžvelgti atskirus fragmentus visumoje. Iškirpę po dalelę savo piešinio ir labiausiai patikusią eilėraščio eilutę mokiniai suklijavo spalvingą mozaiką, taip užmegzdami savo kūrybinius ryšius su H.Radausko poezija. Pabaigoje, kad susikurta būsena įgautų skonio, visi buvo pavaišinti dar šiltu morkų pyragu ir paprašyti pasidalinti savo įspūdžiais. Gimnazistai sutiko, kad H.Radauskas, estetas ir menų žinovas, tapo labiau pažįstamas ir suprantamas. Po šios parodos ir užsiėmimo poetas siesis su spalvingu grožiu, giedra nuotaika ir skaniais prisiminimais.

Agnė

priesrukymaKiekvienais metais trečiąjį lapkričio ketvirtadienį minima Tarptautinė nerūkymo diena. Šią dieną svarbu minėti, nes mūsų visuomenei labai opi sveikatos problema – mokinių rūkymas. Ciuricho (Šveicarija) universiteto profesorius K. Birneris pabrėžia: „Prieš 100 metų iškilo problema – moterys ir rūkymas, prieš 50 metų – rūkymas ir jaunimas, dabar atsiranda dar svarbesnė problema – rūkymas ir vaikai“.

Spalio – lapkričio mėnesiais visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Sarakauskienė per klasės valandėles kalbėjo su pirmokais tema „Priklausomybė nuo tabako ir pagalbos rūkančiam būdai“. Buvo demonstruojamos mokymo priemonės: rankinis „Rūkorių“ modelis ir „Pico Smokerlyzer – CO“ testeris, peržiūrėta mokomoji medžiaga „Ar žinai, ką rūkai“. Pokalbių tikslai – šiame amžiaus tarpsnyje plėsti žinias apie rūkymo pasekmes, informuoti apie pagalbos būdus rūkančiam, formuoti mokiniams sveikatos įgūdžius, padėti sveikai gyventi.

Lapkričio 24 dieną „Džiugo“ aktų salėje Tarptautinės nerūkymo dienos proga buvo suorganizuotas I-II klasių mokiniams renginys, kurį vedė gimnazistai Martyna ir Rūta. Į renginį atvyko Telšių r. savivaldybės Visuomenės sveikatos biuro specialistai Asta Matulevičienė ir Mantas Karečka. Mokinių komandos turėjo atsakyti į klausimus apie tabaką, rūkymą ir jo žalą, taip pat nupiešti plakatą „Antireklama prieš rūkymą“. Svečiai apdovanojo IIa klasės mokinių komandą už geriausiai nupieštą plakatą ir teisingiausius atsakymus. Paskatinimo prizų gavo ir dalyviai iš salės už teisingus atsakymus. Visuomenės sveikatos biuro atstovai gimnazijai padovanojo kuponą, su kuriuo 20 mokinių grupė galės nemokamai apsilankyti Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Klaipėdos filiale ir pamatyti vienintelį Lietuvoje robotą rūkorių, kuris rūko cigaretes ir tiria, kiek jose yra kenksmingų medžiagų. Į šią kelionę vyks renginio nugalėtojai, nes jie tikrai to nusipelnė.

Minint Lietuvos kariuomenės dieną buvo organizuotas ciklas pilietinio ugdymo pamokų netradicinėje aplinkoje.

Lapkričio 18 d. Ia ir If klasėms pamoką vedė Telšių 5-osios kuopos vadas Arūnas Juška ir KASP Prisikėlimo apygardos 6-osios šaulys Mindaugas Jokubas. Pamokos pradžioje filmuotą medžiagą pristatė ir pranešimą apie įspūdžius, patirtus jaunųjų šaulių stovykloje Rukloje, pasakojo gimnazistas Dominykas Sabaliauskas. Vėliau svečiai supažindino su šaulių organizacija, jos struktūrą, naudojamais ginklais, veikla ir galimybėmis tapti šauliu. Buvo malonu girdėti, kad ne vienas mūsų gimnazistas šauniai tarnauja šaulių gretose. Vien Ia klasėje mokosi keturi jaunieji šauliai.

Lapkričio 19 d. Ia, IIe ir visų IV klasių mokiniai, lydimi istorijos mokytojų N.Laukaitienės ir V.Urlovaitės, lankėsi Karo prievolės ir komplektavimo poskyryje. Čia Krašto apsaugos savanoriai supažindino gimnazistus su Lietuvos kariuomenės struktūra, kario tarnyba, suteikė galimybę į rankas paimti, išardyti ir vėl surinkti įvairius ginklus, supažindino su kario ekipuote. Ketvirtokams gimnazistams aktualiausi klausimai buvo apie savanorių karo tarnybą ir studijas Lietuvos karo akademijoje.

Pilietinio ugdymo pamokų netradicinėje aplinkoje tikslas buvo pasiektas. Mokiniams aiškiai įvardintos 7 priežastys, dėl kurių verta eiti kario keliu: garbė, pareiga, mokslai, karjera, draugai, nuotykiai ir pinigai. Tarnaudamas užtikrini savo šalies, savo šeimos saugumą. Kariuomenėje supranti, kiek svarbu komandinis darbas ir galimybė pasitikėti vienas kitu, kokia svarbi yra garbė ir pareiga. Tikimės, kad mūsų gimnazistai vadovausis šiomis vertybėmis ir šiandien, ir tada, kai paliks ,,Džiugo“ gimnaziją.

Istorijos mokytoja Nomeda Laukaitienė

Lapkričio 16 d. Tarptautinė istorinio teisingumo komisija jau tryliktus metus inicijuoja Tolerancijos dienos paminėjimą Lietuvoje. Šiais metais šios dienos simbolis – mozaika.

I-IV klasių gimnazistai kartu su auklėtojomis, padedami dorinio ugdymo mokytojų Vilmos Žutautienės ir Renatos Mončytės, psichologės Isidoros Stonienės, kūrė įdomias ir originalias Tolerancijos dienos mozaikas. „Džiugo“ fojė ketvirtadienį, lapkričio 19 d., visa gimnazijos bendruomenė galėjo pasigrožėti bei apžiūrėti mokinių darbus, atliktus panaudojant gamtines, statybines medžiagas, audinius, net ryžius, makaronus ir kt. Per klasių valandėles bei dorinio ugdymo pamokas aptarta tolerancijos sąvoka, pavyzdžiai iš istorijos bei šiandienos aktualijų.

12183941_1023405484357889_1365453844182652890_oPyragų diena – tai „Išsipildymo akcijos“ įkvėpta ir tradiciškai kiekvienų metų lapkritį švenčiama diena, kurios tikslas yra išsikepti pyragą, atsinešti jį į darbą ar į mokyklą, parduoti kepinį ir surinktas lėšas paaukoti sergantiems vaikams.

Šiais metais lapkričio 6d. pirmą kartą mūsų gimnazijoje buvo paminėta ši diena. Mokyklos prezidentūra visus ragino kepti įvairius skanėstus, juos parduoti ir taip prisidėti prie akcijos. „Džiugo“ bendruomenės nariai, paplušėję virtuvėje, penktadienį, per ilgąją pertrauką, į fojė sunešė labai gražiai atrodančių bei labai skanių pyragų ir pyragaičių! Visi juos noriai pirko ir buvo surinkti 106 eurai, kurie bus pervesti į „Išsipildymo akcijos“ sąskaitą.

Ačiū visiems, kurie nepagailėjote savo laiko, iškepėte pyragą ir pavaišinote „džiugiečius“! Prezidentūra džiaugiasi ir dėkoja visiems, prisidėjusiems prie Pyragų dienos, kurios rezultatai suteikia džiaugsmo ne tik mums, bet ir vaikams, kuriems labai reikia mūsų nuoširdžių aukų!

Rūta Kukanauzaitė

Spalio 23 dieną mūsų gimnazijoje vyko pirmokų krikštynos. Daugelis antrokų noriai įsitraukė į jų organizavimą, kad sukurtų linksmą ir šventišką renginį gimnazijos naujokams. Besiruošdami krikštynoms antrokai išgyveno įvairių akimirkų: linksmų, kupinų entuziazmo, ir ne tokių džiaugsmingų, kai kildavo nesutarimų. Tačiau susivieniję suruošė įsimintinas krikštynas „Graikų dievai ir herojai“.

Krikštynų dieną per ilgąją pertrauką aktų salėje vyko iškilmingas renginys, kurio vedėjai – vyriausias senovės graikų dievas Dzeusas (Ernestas Stankus) su savo žmona Hera (Ema Sudintaitė). Jie pakvietė pirmokus aukoti dievams ir prašyti palankaus likimo bei parodyti paruoštą namų darbą. Klasių prisistatymus vertino komisija, kurią sudarė senovės graikų dievai: Temidė (Paulina Garbinčiūtė), Atėnė (Greta Vitkutė), Afroditė (Viktorija Matešiūnaitė), Hadas (Modestas Darbutas) ir Poseidonas (Vilius Šiškauskas). Po linksmų ir išradingų pasirodymų pirmokai turėjo atlikti įvairias užduotis ir olimpines rungtis. Vieni varžėsi sporto salėje, kiti buvo pakviesti į lauką paruoštų išbandymų.

Pirmokai nuoširdžiai įsitraukė į krikštynų šurmulį, stengėsi gerai atlikti užduotis, todėl pasitarę dievai nutarė priimti naujokus į „Džiugo“ Olimpą. Krikštynų dalyviai sporto salėje davė iškilmingą priesaiką antikos dievams, gavo liudijimus ir dovanų krikšto proga. Tikimės, jog užsimezgusi draugystė tarp pirmokų ir antrokų išliks ilgai.

Rūta Kukanauzaitė ir Paulina Garbinčiūtė, IIa kl.

lyderŠiais metais „Džiugo“ gimnazija, kuruodama Telšių rajono švietimo lyderių bendrijos veiklą, siekia skleisti lyderystės idėją švietimo bendruomenėje. Gimnazijos direktorius M.Sabaliauskas ir geografijos mokytojas metodininkas T.Ubartas parengė ir vedė seminarus „Vadovo ir mokytojo lyderystė – pagrindas mokinių mokymosi sėkmei“ ugdymo įstaigų vadovams, jų pavaduotojams bei įvairių dalykų mokytojams. Spalio 26 d. seminaras vyko Varnių Motiejaus Valančiaus gimnazijos darbuotojams, o spalio 29 d. Telšių miesto ir rajono švietimo bendruomenės nariai į seminarą rinkosi „Džiugo“ gimnazijoje.

Seminare gvildenti kolegialaus mokymosi principai, vadovo lyderio ir mokytojo lyderio temos, šių lyderysčių sąveika bei kaip tai susiję su mokinio mokymosi sėkme. Seminarų dalyviai analizavo situaciją, kalbėjo apie mokytojo lyderio ir vadovo lyderio bruožus, diskutavo apie mokinių mokymosi sėkmės sampratą. Šiuo seminaru buvo siekta atkreipti švietimo bendruomenės narių dėmesį į lyderystės naudą ir jos tiesioginę įtaką mokinių ugdymo rezultatams.

Mokytojas Tomas Ubartas

Spalio 20 dieną (antradienį) gimnazijoje siautė „Šypsenos epidemija“. Sužavėti Telšių mamyčių klubo akcijos idėja padovanoti savo šypseną Telšių miestui, mokytojos Vilmos Žutautienės vadovaujami fotografai taip pat kvietė šypsotis ir nusifotografuoti. Kiekvienas mokinys ir mokytojas per pertraukas galėjo įsiamžinti prie specialiai sukurto renginio stendo.

Šis renginys buvo suorganizuotas Olweus patyčių prevencijos programos koordinacinio komiteto narių mokytojų Vilmos Žutautienės, Aušros Ramančauskienės bei Tomo Ubarto siekiant atkreipti visų dėmesį į patyčių problemą. Fotografų būrelio nariai vadovavosi šūkiu „Leisk tavo šypsenai pakeisti pasaulį, bet neleisk pasauliui pakeisti tavo šypsenos“. Į „Šypsenos epidemiją“ įsitraukė nemažai mokinių, džiugu, kad šiam renginiui neabejingi liko ir mokytojai, drąsiai pasidalinę savo šypsenomis.

2015-ieji Lietuvoje paskelbti Etnografinių regionų metais. Telšių „Džiugo“ gimnazijos antrų klasių mokiniai su lietuvių kalbos mokytojomis Aušra Ramančauskiene, Asta Ruikiene, Irena Tarvainiene, Rasa Veitiene ir istorijos mokytoja Vida Urlovaite vyko į kelionę po Žemaitiją maršrutu: Telšiai – Platelių militarizmo muziejus, Bukantė – Žemaitės muziejus, Nasrėnai – M.Valančiaus muziejus, Plungė – Oginskių dvaras – Telšiai. Kiekviename lankytiname objekte mokiniai turėjo atlikti užduotis, kurioms ruošėsi iš anksto.

(daugiau…)