Pažintinė kelionė po Latviją, Estiją @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Gimnazijos 40-etis

Pažintinė kelionė po Latviją, Estiją

Kategorija: Informacija

Artėjant gražiausioms metų šventėms, grupelė „Džiugo TV“ būrelio bei mokinių savivaldos narių su mokytoja Vilma Žutautiene nutarėme pakeliauti. Luokės gimnazijos bendruomenė pasiūlė aplankyti dalelę Latvijos bei Estijos. Ankstyvą gruodžio 18-osios rytą, penktadienį, jau važiavome autobusu ir laukėme pirmo sustojimo Siguldoje. Čia aplankėme ankstyvosios gotikos Turaidos viduramžių pilį, esančią Gaujos nacionaliniame parke. Puikios nuotaikos negadino ir dulksnojantis lietus bei didžiulis rūkas, nors gimnazijos fotografams tai tapo didžiuliu iššūkiu, kaip pasirinkti teisingus nustatymus ir kuo įdomiau įamžinti rūką. Klausydamiesi skaudžios Turaidos rožės istorijos, prisilietėme prie Gutmanio olos, pradėjusios formuotis prieš 10000 metų. Paskutinysis objektas Latvijoje – bobslėjaus rogučių trasa. Kone visas autobusas šnabždėjosi, kaip leisis ledo keliu žemyn, tačiau to išbandyti nepavyko, nes Latvijos bei kitų šalių nacionalinės rinktinės ruošėsi Europos čempionatui. Beliko judėti pirmyn ir pasiekti Estijos sostinę Taliną.

Jau sutemus žingsniavome Talino senamiesčio gatvelėmis, spragsėjome savo fotoaparatais, aikčiodami iš susižavėjimo. Naktinis Talinas mus sutiko Kalėdoms išpuoštomis gatvėmis, Tompea pilimi, „Storosios Margaritos“ bokštu, apžvalgos aikštelėmis, nuo kurių atsiveria nuostabi sostinės panorama. Veikiančioje Kalėdų mugėje įsigijome suvenyrų, dekoruotų meduolių, nusifotografavome prie didžiulės eglės.

Šeštadienio rytą, pailsėję, o gal ir nepailsėję nuo patirtų įspūdžių, skubėjome į hidrolėktuvų uosto muziejų, estiškai vadinamą Lennusadam: įsiamžinti jūreiviška uniforma, tapti lėktuvo pilotais, išbandyti rankos taiklumą priešlėktuvinės gynybos prietaisu ir kt. O kelionės kulminacija tapo Tartu mieste įkurtas Ahhaa mokslo centras. Čia viliojo eksperimentai, galimybė patiems išbandyti įvairius prietaisus, pasivažinėti dviračiu ant lyno, ištempto 7 metrų aukštyje. Mėgintuvėliai ir jų turinys antrame muziejaus aukšte kėlė ir smalsumą, ir siaubą – apžiūrėjome neįkainojamą vaizdinę medžiagą, papildančią biologijos pamokose gautas žinias. Įvairios gyvūnų ir žmogaus kūno organų įgimtos ar dėl ligos atsiradusios anomalijos privertė susimąstyti, kokie bejėgiai esame prieš gamtą ir kaip turime rūpintis savo sveikata.

Dar pusvalandis Tartu, antrojo pagal dydį Estijos miesto, apžvalgos ir 6 valandos kelio namo. Pavargome, nors daug ko ir nepamatėme. Grįždami kalbėjomės, kad būtų smagu sugrįžti ir pakeliauti šiuo maršrutu, tik jau savarankiškai.