Lyderystės diena „Džiugo“ gimnazijoje @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Lyderystės diena „Džiugo“ gimnazijoje

Kategorija: Informacija

2012 m. startavo projektas „Lyderių laikas 2“. Projekte dalyvauja 15 savivaldybių iš visos Lietuvos, tarp jų ir Telšių raj. savivaldybė. „Džiugo“ gimnazijos komanda, vadovaujama pavaduotojos J.Šalkauskytės, taip pat įsitraukė į veiklą.

Projekto tikslas – unikalių lyderystės modelių savivaldybėse ir mokyklose kūrimas. Vizija – sukurti švietimo sistemą, padedančią mokiniui gyvenime siekti sėkmės. Tam reikia stiprinti lyderystę, ypač mokykloje, pritraukiant, puoselėjant, ugdant kiekvieną švietimo bendruomenės narį. Prasidėjus praktinei projekto veiklai, mūsų gimnazijoje vyko Lyderystės diena I klasių mokiniams. Mums talkinti maloniai sutiko mūsų socialiniai partneriai: Telšių jaunimo centras (Inga Nagytė), Telšių raj. savivaldybės Jaunimo reikalų centras (koordinatorė Zinaida Pikiotinė), kunigas kanauninkas Andriejus Sabaliauskas, Telšių jaunimo darbo centras (vedėja Vitalija Stasiulienė). Nuošalyje neliko ir jaunieji kolegos – mokytojai Ingrida Vaitkevičienė ir Tomas Ubartas.

Kunigas A.Sabaliauskas su pirmokais diskutavo apie dvasinę lyderystę, akcentuodamas pagrindines vertybes – pagarbą ir pasitikėjimą, atsakomybę ir nuolatinį tobulėjimą. Vadovaujami mokytojos I.Vaitkevičienės, atlikdami kūrybines užduotis mokiniai nustatė savo asmenybės tipą, mokėsi geriau save suprasti, kelti savivertę, išreikšti pagarbą vienas kitam, burti komandą. „Kaip atpažinti lyderio savybes? Kaip įgyti ir plėtoti lyderystės kompetenciją?“- į šiuos ir kitus klausimus gimnazistai turėjo progą rasti atsakymus dalyvaudami netradicinėse, jaunimui patraukliose žaidybinėse situacijose „Lyderystė kitaip“, organizuotose I.Nagytės ir Z.Pikiotienės, ir dirbdami grupėse su mokytoju T.Ubartu. Susitikime su Jaunimo darbo centro vedėja V.Stasiuliene atlikdami testus bei žiūrėdami filmuką moksleiviai sužinojo, ką reikia daryti, norint pasirinkti tinkamą profesiją. Viešnia pabrėžė, kad pasirinkimas turi būti motyvuotas, orientuotas į žmogaus gebėjimus. Pirmų klasių vadovai su savo auklėtiniais žiūrėjo filmą „Skafandras ir drugelis“. Aptardami filmą mokiniai įsitikino, kad ir neįgalus žmogus gali įprasminti save gyvenime, išgyventi, nepalūžti bei būti pavyzdys kitiems.

„Būti lyderiu negalima išmokti taip paprastai, kaip važiuoti dviračiu,“ – teigia dr. Michael Schratz. To gali tekti mokytis visą gyvenimą. Juk švietimo lyderis – atsakingas, kūrybingas, į nuolatinį tobulėjimą susitelkęs profesionalas, turintis žinių, gebėjimų bei patirties.

Lyderystės dienos „Džiugo“ gimnazijoje buvo paremtos bendradarbiavimu ir bendru darbu tarp mokyklos ir kitų institucijų atstovų, o svarbiausia, kad viskas buvo daroma dėl vaiko mokymosi ir gerovės. Mokiniai gavo ne tik teorinių žinių apie lyderystę, bet ir patys dalyvaudami praktiniuose užsiėmimuose mokėsi bendrauti, bendradarbiauti, atsiskleisti, pažinti save ir kitus, dalintis patirtimi.

Projekto „Lyderių laikas 2“ dalyvė Regina Vidrinskienė