Netradicinė pamoka Varniuose @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Netradicinė pamoka Varniuose

Kategorija: Informacija

„Ne žemės derlumu, ne drabužių skirtingumu, ne šalies gražumu, ne miestų ir pilių tvirtumu gyvuoja tautos, bet daugiausia išlaikydamos ir vartodamos savo kalbą, kuri didina ir palaiko bendrumą, santaiką ir brolišką meilę,“- šiuos žymaus Renesanso rašytojo Mikalojaus Daukšos žodžius įsiminė daugelis trečiokų gimnazistų. Norėdami prisidėti prie Lietuvių kalbos dienų paminėjimo ir įtvirtinti žinias apie svarbius lietuvius, nusipelniusius savo gimtajai kalbai ir valstybei, kovo 4 dieną „Džiugo“ gimnazijos III klasių mokiniai, lydimi lietuvių kalbos mokytojų Andželos Valuckienės, Aušros Ramančauskienės ir istorijos mokytojos Vidos Urlovaitės, dalyvavo netradicinėje integruotoje pamokoje Varniuose, Žemaičių vyskupystės muziejuje.

Kaip pasakojo muziejaus direktorius, Lietuvoje nedaug vietų, taip artimai susijusių su literatūra, kaip Varniai. Ilgą laiką šis miestelis buvo vienas iš svarbiausių Lietuvos kultūrinio gyvenimo centrų, o nuo 1417 m. ir Žemaičių vyskupijos centras. Per šį miestelį ėjo daugelio kultūros veikėjų gyvenimo kelias: vieni čia dirbo ilgesnį, kiti trumpesnį laiką, kai kam Varniai tapo ir amžino poilsio vieta.

Muziejuje gimnazistai pasiskirstė į dvi grupes, kad būtų lengviau kiekvienam išgirsti, pamatyti, prisiliesti prie menininkų palikimo. Mokiniai galėjo rankose pavartyti M. Daukšos „Postilę“, parašytą gotikiniu šriftu, ir pabandyti perskaityti prakalbos žodžius (daugumai tai buvo tikras iššūkis!), pavaikščioti tais seminarijos koridoriais, kurias vaikščiojo ir poetas Antanas Baranauskas, eiliuodamas „Anykščių šilelį”. Gimnazistai daug sužinojo apie žymius žemaičius: vyskupą ir rašytoją Motiejų Valančių ir istoriką Simoną Daukantą. Didelį įspūdį paliko ir vaizdas į Varnelės upelį ir miestelį pro muziejaus bokšto langus bei pabandymas pasirašyti žąsies plunksna, mirkant į rašalą rašalinėje. Mokiniai ir patys deklamavo ar raiškiai skaitė ištraukas iš literatūrinių tekstų.

Ši netradicinė pamoka leido gyvai prisiliesti prie M. Daukšos, M. Valančiaus, A. Baranausko, S. Daukanto kultūrinio palikimo. Tikimės, kad šias žinias ir įspūdžius panaudosime ruošdamiesi lietuvių kalbos ir literatūros egzaminui.

Emilija Mackevičiūtė, III a klasė