Įspūdinga ekskursija į Anykščius @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Gimnazijos 40-etis

Įspūdinga ekskursija į Anykščius

Kategorija: Informacija

Gegužės 3 dieną III klasių mokiniai, lydimi lietuvių kalbos mokytojų I.Tarvainienės , A.Ruikienės ir A.Ramančauskienės, patraukė Anykščių pusėn. Ten mus pasitiko gidė, kuri pristatė vaizdingą ir turtingą žymių lankytinų vietų Aukštaitijos kraštą.

Pirma ekskursijos stotelė Anykščiuose – tai Antano Baranausko klėtelė, kurioje buvo sukurta garsioji poema „Anykščių šilelis“. Čia klausėmės anykštėnų tarme giedamos poemos, patys skaitėme žymųjį kūrinį anglų kalba. Vėliau aplankėme Antano Žukausko – Vienuolio memorialinį namą, kur pirmame aukšte įrengta ekspozicija, atspindinti rašytojo gyvenimą ir kūrybą, antrame – memorialiniai kambariai, o sodelyje – rašytojo kapas. Netoli esančioje parodų salėje grožėjomės unikaliais Stanislovo Petraškos akmens tapybos paveikslais, vaizduojančiais gražiausias Lietuvos vietas. Taip pat „Siauruko geležinkelio“ muziejuje išgirdome įdomių istorijų apie geležinkelio praeitį, išbandėme veikiančius eksponatus. Nuvykę prie Šeimyniškėlių piliakalnio, mediniame apžvalgos bokšte susipažinome su Mindaugo laikų archeologiniais radiniais, turėjome puikią galimybę pašaudyti iš lankų. Niūronių kaime aplankėme gimtąją Jono Biliūno sodybą – muziejų, kuriame kartu prisiminėme skaitytus kūrinius „Kliudžiau“, „Ubagas“ , „Brisiaus galas“, „Liūdna pasaka“. Sužinojome, kad visos klasika virtusios istorijos buvo tikros.

Teko įlipti ir į J.Biliūno „Laimės žiburį“ – tai antkapinis paminklas ir rašytojo amžinojo poilsio vieta. Čia savo svajonėmis apie laimę patikėjome ir mes. Bet tuo mūsų kelionė tikrai nesibaigė. Dar laukė Arklio muziejus, kuris nustebino savo eksponatų gausa – tai arkliniai žemės dirbimo padargai, arklio „gadynės“ transporto priemonės, be to, įdomių dalykų sužinojome ir apie pačius arklius, nuo senovės lietuvių taip mylimus. O kaipgi Anykščiai be Puntuko akmens, kuris yra antrasis pagal dydį riedulys Lietuvoje? Galiausiai ekskursiją baigėme naujausiu turistų traukos objektu – Lajų taku, visiems palikusiu didžiausią įspūdį. Gamta aplink medžių Lajų taką visus džiugino savo besiskleidžiančia žaluma…