Integruota pamoka apie holokaustą @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Integruota pamoka apie holokaustą

Kategorija: Renginiai

Minint Holokausto atminimo dieną, balandžio 17-ąją, mūsų gimnazijoje vyko integruota anglų kalbos ir istorijos pamoka „Holokaustas Lietuvoje“. Antrų ir ketvirtų klasių mokiniams paskaitą anglų kalba skaitė bendraamžiai svečiai iš Austrijos – Markus Pollak ir Stephan Siegl. Jie dirba Valstybiniame Vilniaus Gaono žydų muziejuje ir atstovauja projektui „Lithuanian Holocaust Atlas“, kurio tikslas – gilinti Lietuvos mokinių žinias apie holokaustą ir kitus Antrojo pasaulinio karo veiksmus.

Gimnazistai gavo daug naudingos informacijos apie vieną iš šiurpiausių istorijos laikotarpių. Pamokos pradžioje Markus Pollak rodė skaidres su dokumentais ir medžiaga iš Gaono muziejaus ir kalbėjo apie antisemitizmą, jo kilmę, priežastis, socialinę žydų atskirtį visuomenėje, žydų tautos naikinimą pasaulyje ir Lietuvoje. Mokiniai diskutavo ir klausinėjo. Po paskaitos gimnazistai buvo suskirstyti į dvi grupes ir pakviesti dalyvauti „Kūrybinėse dirbtuvėse“ (angl. „Workshop“), kuriose virė karšta diskusija „Perpetrators and Bystanders“ („Nusikaltėliai ir stebėtojai“). Buvo aiškinamasi, kas privertė žmones sužvėrėti ir paminti visas humaniškas vertybes, ar žudikai turėjo kitą pasirinkimą ir ar visi šio baisaus nusikaltimo stebėtojai yra tiek pat kalti kaip ir nusikaltėliai. Buvo analizuojamos trumpos dokumentinių filmų ištraukos, išdalinta medžiaga su tekstais bei klausimais ir aptartos atsakomybės, individualizmo, pasirinkimo laisvės temos. Taip pat svečiai pateikė savo nuomonę apie XX amžiaus įvykius Austrijoje bei stebėjosi lietuvių tautiškumu ir jaunosios kartos atsakomybe dėl lietuvių vykdytų veiksmų Antrojo pasaulinio karo metais. Mokiniai dalijosi idėjomis ir įžvalgomis. Žinoma, pokalbis vyko anglų kalba, taip gilinant šios užsienio kalbos įgūdžius.

Pamoka buvo ne tik informatyvi, bet ir verčianti susimąstyti, kaip išankstinis nusistatymas bei propaganda gali paveikti žmonių protus, priversti daryti nepateisinamus dalykus. Integruotos pamokos mūsų gimnazijoje nėra naujiena – tai puikus būdas susisteminti ir pagilinti sukauptas žinias.

Gintarė Monkevičiūtė, Viktorija Stupelytė, Kotryna Šalkauskytė