Pažintinė išvyka į Siguldą @ Telšių „Džiugo“ gimnazija

Pažintinė išvyka į Siguldą

Kategorija: Informacija

033077085133

Birželio 6 dieną grupelė „Džiugo“ gimnazijos trečiokų su savo auklėtojomis nusprendė turiningai užbaigti mokslo metus pažintine- pramogine kelione į Latviją maršrutu Kryžių kalnas–Sigulda–Krimulda–Turaida.

Anksti ryte išvykome į Šiaulius, kur prie mūsų prisijungė gidė Daiva. Ji mus lydėjo visą kelionės laiką, supažindino su Latvijos istorija, kultūra, tradicijomis bei pamokė keletą latviškų žodžių: katinas – kakis; drakonas – pukisbaisuols; parduotuvė – veikals; briedis– alnis; menas-makslas.

Pakeliui į Latviją sustojome prie garsiojo Kryžių kalno netoli Šiaulių. Sužinojome, kad tai unikali vieta, įtraukta į UNESCO paveldo sąrašą. Čia įvairiomis progomis atvyksta daug žmonių ne tik iš Lietuvos , bet ir iš užsienio. Užsukome ir į šalia jo esantį pranciškonų vienuolyną, kuris iškilo po šviesios atminties popiežiaus Jono Pauliaus II apsilankymo Lietuvoje. Tai įspūdingas modernus pastatas, sukurtas italų architekto. Jame gyvenantys vienuoliai prižiūri šią ypatingą sakralią vietą, kurioje niekada, ypač Tikėjimo metais, svečių netrūksta.

Dar keletas valandų kelio ir pasiekėme Latvijos sostinę Rygą, kurią stebėjome pro autobuso langą. Apžvalginėje ekskursijoje po senamiestį gėrėjomės miesto bažnyčiomis, senais pastatais, parkais, tramvajų eismu, Dauguvos upės tiltais. Netoli Rygos Gaujos nacionaliniame parke įsikūręs turistų pamėgtas Siguldos miestas. Vos tik įvažiavę džiaugėmės šio kurorto gražia aplinka: žydinčiais parkais, skulptūromis, takais, žaliuojančiais upės slėniais. Aplankėme naująją Siguldos pilį ir senosios pilies griuvėsius. Kėlėmės per Gaujos upę lyno keliu, kur atsivėrė nuostabi Gaujos nacionalinio parko panorama iš 43 m aukštyje kabančio vagonėlio. Nuvykę į Dainų kalną grožėjomės įvairiomis akmeninėmis skulptūromis ir matėme labiausiai saugomą kultūros paminklą – Turaidos pilį, kopėme į bokštą, domėjomės viduramžių laikų istoriniais, archeologiniais eksponatais. Vėliau aplankėme Gutmanio olą- giliausią urvą Baltijos šalyse, kuriame, pasak legendos, esančio šaltinio vanduo turi gydomųjų galių. Paskutinė sustojimo vieta buvo rogučių trasa nuotykių parke „Tarzanas“. Įspūdingas, adrenalino suteikiantis nusileidimas nuo kalno 40km/h greičiu visiems paliko neišdildomą įspūdį.

Nors jautėme nuovargį, bet patirtos kelionės akimirkos nulėmė visų gerą nuotaiką. Pakeliui namo netilo linksmos šnekos, o visą kelionę lydėjęs permainingas oras nesutrukdė džiaugtis nuostabia išvyka.