Įspūdinga ekskursija į Lenkiją @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Gimnazijos 40-etis

Įspūdinga ekskursija į Lenkiją

Kategorija: Informacija

Kelionės ne tik praskaidrina pilką kasdienybę, suteikia gražių akimirkų, neretai jos tampa tikru ištvermės, kantrybės išbandymu, kai reikia įveikti tolimą atstumą. Grupė mūsų mokyklos mokinių, lydimi mokytojų Astos Ruikienės, Verginijos Masiliauskienės ir Gitanos Šiaudvytienės, lapkričio 12 d. susiruošė į dviejų dienų pažintinę kelionę po Lenkiją (iš viso nuvažiuota daugiau kaip 2000 km). Tai, ką aplankėme ir išvydome, mus sužavėjo, paliko neišdildomų įspūdžių, kurie tarsi nubraukė kelionės nuovargį ir nepatogumus.

Apie Lietuvos ir Lenkijos ryšius, jų bendrą istoriją, kultūrą ne kartą girdėjome per istorijos ar literatūros pamokas. Visai kas kita, anot kelionės gido, praeities paminklus, istorinį paveldą pamatyti iš arti. Su Lenkijos sostine Varšuva, stovinčia abipus Vyslos upės, susipažinome stabtelėdami prie svarbesnių objektų. Šis miestas vadinamas feniksu, nes po karo senamiestis buvo visiškai sugriautas, o patriotiškai nusiteikę lenkai iš paaukotų pinigų jį atstatė. Kitoks vaizdas atsivėrė žvelgiant į naują, modernią Varšuvos dalį: čia platūs prospektai, dangoraižiai. Vakarop pasiekėme senąją Lenkijos sostinę – Krokuvą ir vandens atrakcionų parke smagiai ilsėjomės.
     Antra kelionės diena prasidėjo išvyka į unikalų muziejų – Veličkos druskų kasyklą netoli Krokuvos. Požemiuose, 90-135 metrų gylyje, esanti ekspozicija pasakoja 700 metų kasyklos istoriją, legendas, atskleidžia sunkų kalnakasių darbą. Druskų skulptūros, paveikslai, koplyčios ir požeminiai ežerai – įdomiausi muziejaus objektai. Garsiojoje karalienės Kingos bažnyčioje ir dabar vyksta pamaldos, tuokiami jaunavedžiai.
     Po turistų pamėgtą Krokuvos senamiestį, garsėjantį architektūros paminklais, keliavome pėsčiomis. Maršruto pradžia – paminklas Žalgirio mūšiui atminti. Jame įamžinti net žemaičiai ir jų herbas. Įžengę pro centrinius vartus, patraukėme į didžiausią Europos aikštę, užkopėme į Vavelio kalvą ir patekome į didingus karalių rūmus – Lenkijos ir Lietuvos karalių rezidenciją. Čia palaidoti  karališkos dinastijos atstovai, kiti nusipelnę lenkų tautai žmonės. Prie karaliaus Jogailos kriptos stovi trispalvė, atspindinti jo lietuvišką kilmę, bendrą valstybę. Katedros varpinėje gėrėjomės didžiausiu Lenkijos varpu, kuris skamba tik ypatingomis tautai progomis. Pro bokšto langą atsivėrė saulės nušviesta Krokuvos miesto panorama.
     Kelionėje pamatyti vaizdai, įgytos žinios mus praturtino, leido giliau pajusti ir suvokti dviejų tautų – lietuvių ir lenkų – bendrą praeitį.