Gimnazistų kultūrinės – pažintinės ekskursijos į Šiaulius įspūdžiai @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Gimnazistų kultūrinės – pažintinės ekskursijos į Šiaulius įspūdžiai

Kategorija: Nekategorizuota

Spalio mėnesį Telšių „Džiugo“ ir Vincento Borisevičiaus gimnazijų antrų klasių mokiniai su auklėtojomis Aušra Ramančauskiene ir Gražina Narmontiene vykome į Šiaulius. Kultūrinės – pažintinės kelionės tikslas – apsilankyti Anatomijos muziejuje, karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje, pažiūrėti filmą „Ekskursantė“.

Pirmiausia atvykome į Šiaulių ligoninėje esantį Anatomijos muziejų, kurį įkūrė gydytojas Osvaldas Lapienis. Ten matėme apie 500 eksponatų: įvairių ligų pažeistas žmonių smegenis, plaučius ir kitas kūno dalis. Supratome, koks svarbus žmogui yra sveikas gyvenimo būdas. Didelį įspūdį padarė ir indai, kuriuose išvydome naujagimius su įvairiais apsigimimais, taip pat kelių savaičių ar mėnesių kūdikius, eksponatais virtusius po aborto…

Vėliau keliavome į karinių oro pajėgų Aviacijos bazę, greito reagavimo zoną Zokniuose, kurioje budi ir iš kurios kyla NATO naikintuvai, vykdydami oro policijos misiją. Ten mus supažindino su Aviacijos bazės technika ir tvarka. Taip pat matėme keturis šiuo metu oro erdvę kontroliuojančius Belgijos Karališkųjų oro pajėgų naikintuvus F-16. Stebėjome, kaip jie leidžiasi po pratybų, rieda pakilimo taku, sustoja angaruose ir užpildomi aviaciniu kuru. Sužinojome, kad šie naikintuvai gali išvystyti maždaug 2300 kilometrų per valandą greitį ir kad pilnai pakrautas F-16 sveria 16 tonų, jo turbininio variklio galia yra 60000 arklio galių. Ekskursijos vadovas atsisveikindamas pakvietė mus tapti Lietuvos kariuomenės kariais savanoriais.

Įspūdžių paliko ir Audriaus Juzėno režisuotas filmas „Ekskursantė“, kurį stebėjome kino teatre „Atlantic cinema“. Šiame filme vaizduojamas karo ir pokario metas, kai žmonės buvo tremiami į Sibirą. Pagrindinė veikėja – vienuolikmetė mergaitė, vardu Marija, kurią su visa šeima gyvuliniame vagone ištrėmė į Sibirą. Mirus mamai, Marijai pavyko pasprukti iš traukinio. Filme pasakojama visa jos ilga, sunki 6000 kilometrų kelionė į namus Lietuvoje. Juosta atspindi tikrus istorinius įvykius, kuriuos dar mena mūsų seneliai.

Kultūrinė – pažintinė kelionė į Šiaulius buvo prasminga. Su bendraamžiais iš Vincento Borisevičiaus gimnazijos turėjome galimybę susipažinti su patologinės anatomijos ir karinių oro pajėgų sritimis. Tai gali mums praversti renkantis profesiją. O filmas „Ekskursantė“ skatino dar kartą susimąstyti apie gerumą, ryžtą, dvasinę žmogaus stiprybę.