Kategorija » Renginiai « @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis

Šių metų spalio 20 d. į mūsų gimnaziją atvyko mobili laboratorija „Mobili klasė“. Naudodamiesi šia laboratorija 24 „Džiugo“ gimnazistai galėjo pasijusti tikrais mokslininkais, atlikti įvairius eksperimentus. Jiems padėjo ir patarimų negailėjo biomokslus studijuojantys studentai.

Gimnazistai buvo supažindinti su darbu automatinėmis pipetėmis, dalyvavo pipetavimo olimpiadoje, gilino savo žinias apie DNR. Pabendravę su studentais, jie ne tik daugiau sužinojo apie naujas technologijas, bet ir išgirdo apie karjeros galimybes šioje srityje. Už tokią praktinę pamoką mokiniai dėkingi gimnazijos biologijos mokytojoms Dainorai Kurlienei ir Audronei Kavalevskienei bei chemijos mokytojai Zitai Mikutienei.

Deimantė Makarovaitė, IVa kl.

73323260_402994583952765_4839856091602878464_n

Šių metų spalio 14-22 dienomis vyko vokiečių kalbos savaitė „O kaip vokiškai?“ Šios savaitės iniciatorius yra J. V. Gėtės institutas Vilniuje.

Mūsų gimnazijoje renginys vyko spalio 16 d. Jį organizavo IIb klasės vokiečių kalbos grupės mokiniai ir vokiečių kalbos mokytoja Regina Vidrinskienė. Per ilgąją pertrauką mokiniai ir mokytojai galėjo pasiklausyti gražios vokiškos muzikos, o visa gimnazija buvo išpuošta įvairiais Vokietijos simboliais. Pirmųjų klasių mokiniai dalyvavo viktorinoje apie Vokietiją, o antrųjų ir trečiųjų klasių mokiniai turėjo progą žaisti žaidimą „Scrabble“. Šis žaidimas pareikalavo iš dalyvių strateginio mąstymo, vokiečių kalbos žinių ir azarto. Viktorinos laimėtojais tapo Ic klasės mokiniai, o žaidime „Scrabble“ daugiausia taškų surinko IIIb klasės mokinė Virmina. Visi dalyviai buvo apdovanoti saldžiais prizais.

Ši diena buvo įdomi, įtraukianti ir prasminga tiek organizatoriams, tiek dalyviams.

IIb klasės mokinė Goda Masiliauskytė

Spalio 15 d. minima Baltosios lazdelės diena. Šią dieną organizuojami įvairūs renginiai, siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į žmonių su regėjimo negalia problemas, informuoti apie regos sutrikimo priežastis. Atmintinos dienos simboliu yra laikoma baltoji lazdelė – vienas pagrindinių įrankių, kuriuo naudojasi regėjimo negalią turintis žmogus.

Š.m. spalio 10 d. į mūsų gimnaziją atvyko Lietuvos aklųjų bibliotekos Klaipėdos padalinio vyr. bibliotekininkė Daiva Ziemelienė ir „Biochemikos centro“ pardavimo vadybininkė Marta Černiavskaja. III klasių mokiniai buvo supažindinti su Brailio raštu šiuolaikine kompiuterine technika, kuri gali padėti akliesiems skaityti ir bendrauti. Naudodamiesi tokiomis programomis aklieji gali naršyti internete. Yra sukurti specialūs Brailio rašto ekranai, leidžiantys „matyti“ tekstą. Taip pat sužinojome, kad aklieji turi savo sporto šaką – golbolą. Įdomu tai, kad Lietuvos golbolo rinktinė yra Europos čempionė ir pripažįstama kaip viena iš stipriausių pasaulyje!

Šiomis dienomis daugėja žmonių su regėjimo problemomis. Didelę įtaką turi mūsų gyvenamoji aplinka: mobilieji telefonai, televizoriai, kompiuteriai. Turime prisiminti, kad mūsų akys yra vienas iš svarbiausių žmogaus jutimo organų, todėl turime jas saugoti.

Emilija Mackevičiūtė

Spalio 8 d. turėjome smagią popietę kartu su „Telšių uodegėle”. Mokiniai buvo supažindinti su prieglaudos veikla bei pagrindiniais jos siekiais. Svečiavosi ir viena iš prieglaudos globotinių – kalytė Princesė. Mūsų gimnazistai padovanojo prieglaudos gyvūnams daug geros kokybės maisto bei skanėstų.

Nepamirškite, kad savanorystė – tai kilnios veiklos pavyzdys. Daryti gražius darbus -tikra palaima, patirtis ir malonumas. Mūsų nelengvoje kasdienybėje labai reikalingi savanoriai, mūsų rankų nebeužtenka padėti beglobiams gyvūnėliams, tad kviečiame imtis aktyvios veiklos dėl „Uodegiukų“!

Rūta Šilinskaitė

Rugsėjo 19 dieną IIa ir IIc klasių „Džiugo“ gimnazijos mokiniai su lietuvių kalbos (A.Ramančauskienė) ir istorijos (V.Urlovaitė) mokytojomis dalyvavome netradicinėse istorijos ir lietuvių kalbos pamokose, kurios buvo skirtos Žemaitijos metams paminėti.

Pirmiausia važiavome į šaltojo karo muziejų Plokštinės miške, Plungės rajone. Jame stebėjome moderniai įrengtas ekspozicijas, klausėmės įdomaus gidės pasakojimo apie šią vienintelę Lietuvoje raketų bazę.

Vėliau vykome į Bukantę, Julijos Beniuševičiūtės, vėliau tapusios rašytoja Žemaite, muziejų. Jame taip pat įdomiai, žemaitiškai gidė pasakojo apie šios prozininkės vaikystę, šeimą, tvirtą, žemaitišką charakterį. Sužinojome nemažai naujų dalykų. Po to atėjo laikas mūsų, mokinių, saviraiškai: ir IIa (Rytė Aleksandravičiūtė, Ieva Mickutė, Rokas Rimkus, Neda Lydytė, Ugnė Žiliūtė) ir IIc ( Verutė Siriūtė, Odeta Narmontaitė, Kotryna Žilinskytė, Edvinas Butikis) mokiniai vaidino ištraukas iš Žemaitės apsakymo „Marti“. Ypač sužavėjo puikiai tarmiškai kalbėję Ieva Jankauskaitė ir Aivaras Gedvilas, IIc klasės gimnazistai, kurie suvaidino vaizdelį pagal Povilo Serapino, šaunaus žemaičio, tekstą „Piršlybos“. Po meninės dalies – žemaitiškų valgių degustacija: vaišinomės kastiniu bei spirgučiu su karštomis bulvėmis, ragavome kaimiško sūrio su uogiene ir gardžios arbatos. Atsisveikinę su šauniomis muziejaus darbuotojomis, įsiamžinome Bukantės dvarelio verandoje.

Kitą dieną su mokytojomis aptarėme šias netradicines pamokas. Netradicinėse pamokose buvo naudinga daugiau sužinoti apie buvusias šaltojo karo grėsmes ir garsią rašytoją Žemaitę, iš kurios galima pasimokyti gyvenimo džiaugsmo, veiklumo ir žemaitiško užsispyrimo įveikiant gyvenimo sunkumus bei siekiant tikslų.

Eva Griškutė, Justė Žiulkutė, IIc

Rugsėjo 26 diena – Europos kalbų diena – paminėta ir mūsų gimnazijoje. Taip stengiamės supažindinti savo mokyklos bendruomenę su įvairiomis pasaulio kalbomis. Pirmokai ir antrokai buvo pakviesti sukurti plakatą, pristatantį vieną iš dešimties parinktų šalių. Plakatas turėjo būti informatyvus ir patrauklus. Mokiniams teko parašyti šalies pavadinimą ir parinkti penkis žodžius tos šalies kalba, pristatyti tautinius simbolius, vėliavą, sostinę ir žemėlapį. Plakatai eksponuojami gimnazijos erdvėse ir bendruomenė kviečiama balsuoti ir išrinkti kūrybiškiausią plakatą. Belieka laukti, kuri šalis laimės, – Graikija, Italija, Latvija, Didžioji Britanija, Prancūzija, Rusija, Portugalija, Lenkija, o gal – Ispanija? Laukia prizai.

Užsienio kalbų metodinė grupė

Rugsėjo 17 dieną gimnazijos skaitykloje mokiniams ir mokytojams vyko teoriniai – praktiniai mokymai, kurių lektorius – Valdemar Chmielevski.

Keturias pirmąsias pamokas 24 gimnazijos dvyliktokai dalyvavo saviraiškos ir vidinės motyvacijos atskleidimo mokymuose „Mano gyvenimo motyvas“. Jie klausė lektoriaus paskaitos ir atliko praktines užduotis, kurios mokė atrasti vidinius motyvacijos šaltinius ir savo talentus bei leido kitaip pažiūrėti į save ir į esamą gyvenimo situaciją, įgyti daugiau pasitikėjimo savimi. Galbūt mokiniai atras daugiau noro ir ryžto siekti pokyčių, kurie padarytų gyvenimą prasmingą.

Po penkių pamokų gimnazijos mokytojams vyko konfliktinių situacijų prevencijos mokymai „Žodinė savigyna“, kurių tikslas – išmokyti veiksmingai apsiginti nuo įvairių žodinių puolimų bei atpažinti konfliktines situacijas pačioje jų užuomazgoje ir šiurkštų, destruktyvų bendravimą paversti konstruktyviu. Lektorius ne tik supažindino su teorine medžiaga, bet ir pateikė gerų praktinių pratimų bei tinkamų pavyzdžių.

Mokymai buvo naudingi gimnazijos bendruomenei, o įgytos žinios bus tinkamai pritaikytos gimnazijos veikloje. Už šią mokymų programą gimnazija nuoširdžiai dėkoja Telšių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biurui.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Sarakauskienė

Birželio 4 d. per 6-7 pamokas į skaityklą rinkosi tie, kuriems buvo smalsu sužinoti, kaip šiemet sekėsi įgyvendinti tarptautinius eTwinning projektus.

Ia klasės mokiniams teko iššūkis dalyvauti dviejuose projektuose: „Elements of Colour: from Chemistry to Fine Art“ („Spalvų elementai: nuo chemijos prie dailės“) ir „Inflenced“ („Daryti įtaką“). Jie šiais metais buvo aktyvūs projektų dalyviai, todėl ėmėsi iniciatyvos ir papasakojo apie savo veiklas, įspūdžius dirbant kartu su kitų šalių mokiniais, pademonstravo projektų rezultatus gimnazistams bei mokytojams.

Projektas „Influenced“ dalyvavo Europos konkurse ir laimėjo piniginį prizą, kurį galės išleisti klasės poreikiams, bei atminimo dovanėles visiems dalyviams. Projekte kartu su vokiečiais ir italais mokėmės saugiai elgtis socialiniuose tinkluose, sužinojome apie poveikį, kurį mums slapta daro taip vadinami „influenceriai“, aiškinomės, ar mes aktyvūs piliečiai ir kaip tokias tapti, mokėmės atpažinti melagingas naujienas ir turėjom daug kitokios įdomios veiklos.

Antras projektas parodė, kad įmanoma suderinti, atrodo, nesuderinamus dalykus – chemiją ir dailę. Kartu su partneriais iš Prancūzijos įsivėlėme į avantiūrą ir patys likome nustebinti savo darbo rezultatu. Pasirinkę garsių dailininkų šedevrus, mes turėjom juos patys nutapyti bei sukurti gyvus paveikslus (tableux vivant), o prancūzai savo licėjaus laboratorijoje tyrinėjo spalvų cheminius elementus ir mūsų paveikslus baigė tapyti savo pagamintomis spalvomis. Žinoma, abiejų šalių mokiniai nepraleido progos daugiau sužinoti apie garsiuosius dailininkus ir supažindino vieni kitus su savo šalies garsiais dailininkais bei chemikais.

Labai džiaugiuosi savo mokiniais ir dėkoju kolegėms Audronei Alšauskaitei bei Gražinai Raudonienei už neįkainojamą pagalbą. Projektuose ne tik lavinome anglų kalbos įgūdžius, bet ir išmokome naudotis IKT programėlėmis, pasisėmėme naujų žinių bei suradome draugų. Tikiuosi, kad toks puikus bendradarbiavimas nenutrūks ir kitais metais.

Anglų kalbos mokytoja Indrė Benikienė

Šių metų gegužės 30 dieną Telšių „Džiugo“ gimnazijos mokytojai bei pirmųjų klasių mokiniai, aštuntą valandą ryto susitikę prie amfiteatro, grožėdamiesi Masčio ežero pakrantės vaizdais, keliavo į Telšių muziejaus „Alka“ Žemaitijos kaimo muziejų. Atėję į muziejų, gimnazistai išsiskirstė į grupes pagal klases ir atliko užduotis.

Vieni atliko įvairias matematikos užduotis: mažose grupelėse skaičiavo langų ilgį, plotį, matavo namų sienas, bandė sužinoti, kiek kainuos namo stiklai, plytelės ir pan. Kiti – dailės plenero dalyviai – įkvėpimo ieškojo gamtoje: piešė prieš akis matomus objektus. Treti susipažino su muziejaus ekspozicija, išsaugotais autentiškais architektūros paminklais: turtingo ūkininko, vidutinio valstiečio ir „biednioko“ gyvenamais ir ūkiniais pastatais, malūnu, kalve. Baigę kiekvieną užduotį, mokiniai apsikeisdavo veiklomis. Pabaigoje visi vėl susirinko muziejaus amfiteatre, kuriame vyko piknikas. Pikniko pradžioje technologijų mokytoja D. Vaitikaitienė pasakojo apie sveiką mitybą.

Pasibaigus piknikui, kupini įspūdžių pirmokai Masčio ežero pakrante keliavo namo. Beje, mokiniai už šios dienos atliktus darbus gaus kaupiamuosius balus.

Ic klasės mokiniai Gilvida Zaiceva ir Aivaras Gedvilas

Šių metų gegužės 10 d. Telšių „Džiugo“ gimnazijoje vyko respublikinė metodinė-praktinė konferencija „Olweus patyčių prevencijos programa – galimybė kurti saugią mokymosi aplinką mokykloje“. Joje dalyvavo svečiai iš Klaipėdos, Joniškio, Skuodo, Šilalės, Jurbarko, Mažeikių bei Telšių mokyklų, įgyvendinančių Olweus patyčių prevencinę programą.

Visi sutinkame, kad saugumo jausmas yra vienas pagrindinių reikalavimų, siekiant užtikrinti nuoseklų asmenybės ugdymą. Kai mokykloje vyrauja saugi, sveika atmosfera, mokiniams daug lengviau kurti ir plėtoti tarpasmeninius santykius bei siekti būti asmenybe. Pozityvus ir netoleruojantis patyčių klimatas mokykloje lemia ne tik geresnius santykius, bet tokioje aplinkoje auga atsakingesni bei aktyvesni bendruomenės nariai, padidėja priklausymo mokyklos bendruomenei jausmas ir mokymosi efektyvumas.

Per konferenciją buvo aptarta Olweus programos įgyvendinimo Lietuvos mokyklose aktualijos, netinkamo elgesio įtaka mokinių raidai, administracijos, mokytojų bei tėvų vaidmuo kovojant su patyčiomis mokykloje. Antroje konferencijos dalyje įvairių mokyklų specialistai bei mokytojai dalijosi gerąja patirtimi vesdami atviras klasės valandėles.

Tikimės, kad ši konferencija, subūrusi visą būrį bendraminčių, padėjo tobulinant efektyvios ugdymosi aplinkos kūrimo, bendravimo ir bendradarbiavimo kompetencijas bei formuojant pozityvią nuostatą į saugios mokyklos kūrimo perspektyvą.

Gimnazijos psichologė Isidora Stonienė