„Mėnuo BE PATYČIŲ“ @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Mokykla žiemą
Gimnazijos 40-etis
Prašome skirti 2 procentus sumokėto pajamų mokesčio „Džiugo“ gimnazijai. Nuoširdžiai dėkojame.

„Mėnuo BE PATYČIŲ“

Kategorija: Informacija

Kovo mėnesį gimnazijos Ia, Ib, Id, Ie, IIc, IId ir IIIc klasių mokiniai per klasės valandėles buvo informuoti, kad šis mėnuo yra paramos tarnybos „Vaikų linija“ paskelbtas „Sąmoningumo didinimo mėnesiu BE PATYČIŲ“. Su mokiniais buvo kalbama, kas yra patyčios, kaip pastebėti patyčias, kaip galima mažinti ar kaip išvis jų išvengti, kaip nebijoti ir kreiptis pagalbos.

Patyčios – tai tyčinis, nuolat pasikartojantis, agresyvus vaikų ir paauglių elgesys, nukreiptas į silpnesnį vaiką, siekiant sukelti jam fizinį ar emocinį skausmą. Patyčias patiriantys vaikai dažnai būna klasės atstumti. Patyčios gali būti žodinės, fizinės, gestų, internetinėje erdvėje. Patyčiose dalyvauja keletas vaikų: auka – vaikas, į kurį nukreipiama agresija, skriaudėjas – vaikas, kuris tyčiojasi, ir stebėtojai – vaikai, kurie mato vykstančias patyčias ir į jas įvairiai reaguoja. Sustabdyti ir užkirsti kelią patyčioms būtina, nes vaikai, kurie kenčia nuo patyčių, patiria baimę, nerimą. Ilgalaikė baimė ir nerimo būsena yra psichikos sveikatos ligų rizikos veiksnys. Dėl patiriamų patyčių vaikas gali nelankyti pamokų, vengti eiti į mokyklą, jam gali būti sunku mokytis, jis pradeda galvoti, kad yra negražus, turi trūkumų ir pan. Patyčios neigiamai gali veikti ir vaiką, kuris stebi patyčias, nes jis gali pradėti bijoti, kad kitą kartą pats taps patyčių auka.

Mokiniai pritarė, kad patyčios skaudina žmogų ir kiekvienas yra atsakingas, kad patyčios liautųsi. Po diskusijos mokiniai žaidė „Jenga XL“ žaidimą. Šį žaidimą sudaro 54 medinės kaladėlės, iš kurių 30 yra su užduotimis. Žaidimo pradžioje buvo sudėtas 18 eilių bokštas, kiekvieną eilę sudarė 3 kaladėlės. Kiekvienam žaidėjui reikėjo pagalvoti ir ištraukti kaladėlę taip, kad bokštas nesugriūtų, bei atlikti užduotį, kuri buvo parašyta ant kaladėlės. Užduočių buvo įvairių: padaryti juokingą veidą, kiekvienam žaidėjui pasakyti po komplimentą, pabučiuoti kaimyną iš kairės, dalyvauti akių mūšyje su pasirinktu žaidėju ir kt. Šis smagus žaidimas mokinius sujungė į bendrą ratą, suteikė geros nuotaikos, juoko ir daug teigiamų emocijų, buvo sukurta draugiška aplinka, ugdoma asmeninė kultūra, kartu tai geros savijautos pojūtis ir psichinės sveikatos stiprinimas. Prisiminimui mokiniai gavo po informacinę skrajutę „Pagalba sau“.

Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Dalia Sarakauskienė