Ketvirtokų kelionė į Stokholmą @ Telšių „Džiugo“ gimnazija
Gimnazijos 40-etis

Ketvirtokų kelionė į Stokholmą

Kategorija: Nekategorizuota

Saulėtą ir visai nerudenišką spalio 28 dieną 40 ketvirtokų ir lydintys mokytojai autobusu pajudėjo Rygos link, kur uoste jų laukė gražus ir didžiulis (171 m ilgio) keltas „Isabelle“. Sulipę į laivą ir įsikūrę jaukiose kajutėse, keliautojai sugužėjo į denį pasigrožėti įspūdingu saulėlydžiu ir jūros uoste inkarą nuleidusiais laivais, o sutemus visi išbandė kruizo pramogas: kas ieškojo suvenyrų parduotuvėlėse, kas klausėsi gyvos muzikos ar parodė savo solinius sugebėjimus karaoke bare, kas šoko diskotekoje ar skanavo egzotiškų patiekalų restorane.

Ankstų trečiadienio rytą priplaukėme Švedijos krantus. Įsitikinome, kad trečdalį Švedijos sostinės ploto užima vanduo (miestas išsidėstęs ant 14 salų). Aplankėme Stokholmo rotušę, kurios 106 metrų bokštą puošia Trys auksinės karūnos, o sienos sumūrytos iš 8 milijonų raudonų plytų, joje vyksta Nobelio premijos laureatų šventiniai renginiai. Daug sužinojome apie 18 amžiaus pastatą Börshuset, kuriame yra įsikūrusi Švedijos akademija, o apatiniame aukšte – Nobelio muziejus. Sustojome prie Karališkųjų rūmų. Pasivaikščiojome po sostinės senamiestį – Gamla stan, kurio labai siauros gatvelės ir jaukios mažos parduotuvėlės. Iš gidės sužinojome, kad Gamla stan sala užima tik 3,6 ha, tai yra 10 kartų mažesnė už Vilniaus senamiestį. Viename kiemelyje aptikome pačią mažiausią Stokholmo skulptūrą, vaizduojančią berniuką, žiūrintį į mėnulį, ir, gidės paraginti, visi paglostėme jo galvelę, taip tikėdamiesi dar kartą sugrįžti į šią „Šiaurės Veneciją“. Galiausiai pasiekėme paskutinį mūsų ekskursijos tikslą – Vasa muziejų. Jame eksponuojamas 1627m. pastatytas karališkasis laivas „Vasa“, kuris išplaukęs į pirmą reisą nuskendo netoli kranto per kelias minutes daugybės žmonių akivaizdoje. Po 333 metų laivas buvo iškeltas iš jūros dugno, atitemptas į krantą ir ilgai restauruojamas (net 95% jo detalių originalios), o dabar Vasa muziejus lankomiausias visoje Skandinavijoje.

Pavakarę grįžome į keltą, kur galėjome pailsėti, užkąsti, pasirūpinti lauktuvėmis ir pasilinksminti. Telieka pasidžiaugti, kad kelionės metu Baltijos jūra buvo labai rami ir nesukėlė papildomų rūpesčių. Ryte pasiekėme Rygos uostą, kur mūsų jau laukė autobusas į Telšius. Kupini įspūdžių ir patenkinti pažintine kelione grįžome namo.

Julius Martinkus, IVa kl.