Kruizas Ryga- Stokholmas-Ryga @ Telšių „Džiugo“ gimnazija

Kruizas Ryga- Stokholmas-Ryga

Kategorija: Informacija

128015079096

Nors spalio 27d. dangus žadėjo lietų, bet į ,,Džiugo“ gimnaziją rinkosi gerai nusiteikę, plačiai šypsodamiesi ketvirtokai ir jų auklėtojos. Atlikę tam tikrus formalumus (žinomus Jtik ketvirtokams), susėdę į autobusą pasukome Rygos uosto link, kur laukė kruizinis laivas ,,Isabelle“.

Pavakaryje atsisveikinome su Ryga ir Baltijos jūrą pasukome į Stokholmą. Laive pasijutome kaip rojuje. Mūsų laukė įvairios pramogos: koncertai, karaoke, diskotekos, šokoladu kvepiančios kavinės, parduotuvės, žaidimų kambariai, sauna ir baseinas. Kiekvienas surado širdžiai mielą užsiėmimą.

Saulėtekį pasitikome denyje, gėrėdamiesi rudeniškomis Baltijos jūros salelėmis. Išlipus iš kelto mūsų laukė apžvalginė ekskursija po Švedijos sostinę, dėl daugybės kanalų dažnai vadinamą šiaurės Venecija arba Vandenų karaliene. Matėme rotušę, kurioje kasmet vyksta Nobelio premijos laureatų banketai. Sergels Torg – šiuolaikinių pastatų rajonas, kurio puošmena – Kultūros namai, gėrėjomės ir elegantiškąja Karalienės gatve, šv. Dvasios salele su Švedijos parlamento rūmais. Gamla Stanas – Stokholmo senamiestis, išraižytas siauromis, paslaptingomis gatvelėmis su nedidelėmis aikštėmis, kurias supa daugybė kavinukių, galerijų ir suvenyrų parduotuvių. Karalių rūmai – Stokholmo simbolis – visais laikais buvę atviri visuomenei, Didžioji katedra – vieta, kur buvo karūnuojami šalies valdovai, Riterių bažnyčia – viena iš geriausiai Šiaurės Europoje išlikusių pranciškonų bažnyčių, kurioje nuo XIII a. laidojami šalies monarchai. Atsisveikinę su gide, grupės pageidavimu aplankėme populiariausią Skandinavijoje ,,Vaza“ muziejų, kuriame eksponuojamas didingas, iš jūros dugno iškeltas 17 amžiaus karališkas karo laivas (jūros dugne išgulėjęs 333 metus).

Nors ir pavargę, bet puikios nuotaikos grįžome į savo kajutes. Pailsėję ir pavakarieniavę pramogavome nejausdami, kad mūsų laukia dešimtmečio audra, kuri šėlo iki paryčių, kol ,,Isabelle“, atlaikiusi 10 metrų aukščio bangas, įplaukė į Rygos įlanką.

Dėkojame savo mokiniams už tai, kad sugebėjo pasirūpinti ne tik vieni kitais, bet ir nepažįstamais žmonėmis. Tik tokiomis akimirkomis suprantame, koks trapus ir brangus yra gyvenimas, kaip reikia vertinti savo šeimą, draugus, mokytojus. Nelaimės ir ekstremalių sąlygų akivaizdoje atsiskleidžia tikrosios žmogaus vertybės, dvasios taurumas ir kilnumas. Džiaugiamės, kad visi kartu tvirtai atlaikėme audrą, kuri sustiprino tarpusavio supratimą, ryšius ir draugystę.

Laivui sėkmingai pasiekus Rygos uostą, jau būriavosi Latvijos žurnalistai, kurie pakalbino ir mūsų gimnazistus Gretą ir Evaldą. Išvargę, bet laimingi po trijų dienų kelionės susėdome į autobusą ir sugrįžome namo.